• Solemo-case.jpg
  • Solemo-case5.jpg
  • Solemo-case4.jpg
  • Solemo-case2.jpg
  • Solemo-case3.jpg

Emballagedesign


Kunde: NETTO - private label
Opgave: Design af rangen med frugt på dåse


Viktualierummet til NETTO


Brief fra kunde: Designet skal være mere moderne i sit udseende og produktet skal vises på en anderledes og simpel måde.

Der ønskes et enkelt, roligt og friskt udtryk i en nordisk stil. Der skal ydermere være sammenhæng mellem de forskellige produkter og det skal være nemt at afkode indholdet af produktet.

Opgaveløsning: Der er udviklet et nyt Solemo logo i en mere moderne og retro stil. Typografien er blød, enkelt og repræsenterer det klassiske sylteunivers, der fører tankerne hen imod de håndlavede produkter, der er udviklet med kærlighed for råvarerne. Visionen er at skabe et univers med forskellige slags sylteglas, der inderholder hvert sit udtryk, historie og syltede produkt, men som vigtigst af alt, viser råvaren på en enkelt og ærlig måde. Stilen er rustik, indbydende og naturlig - what you see is what you get.

Designet er inspireret af tankerne om det gamle, klassiske viktualierum, hvor de hjemmebearbejdede fødevarer står i patent- og sylteglas med etiketter på. Dette udtryk vil vi gerne overbringe til frugtkonserveshylderne, som kan have en tendens til at syne lidt triste og uvedkommende.

Der er arbejdet med et varmt og farverigt univers, der trækker de naturlige farver i råvarerne tydeligere frem, således de syner endnu mere friske og indbydende. De hvide labels understreger det moderne udtryk ved at anvende forskellige fonte og produkterne er også skitseret på den hvide label med en ærlig og rustik streg, som associerer kærligheden og omhyggeligheden for det hjemmelavede produkt.

Velkommen indenfor i viktualierummet.

Efterlad en kommentar.