• PLINTHIT-case.jpg
  • PLINTHIT-case9.jpg
  • PLINTHIT-case2.jpg
  • PLINTHIT-case6.jpg
  • PLINTHIT-case4.jpg
  • PLINTHIT-case3.jpg
  • PLINTHIT-case5.jpg
  • PLINTHIT-case7.jpg
  • PLINTHIT-case8.jpg

Emballagedesign og ny visuel identitet


Kunde: PLINTHIT
Produkt: Parasolfod
Opgaven: Design og identitet til emballage, display og roll up


Hvad er PLINTHIT:


Josefine og Christian, som står bag PLINTHIT, har nytænkt tilgangen til design af parasolfødder. Du kender det sikkert... en parasolfod er tung, sjældendt særlig pæn og derudover alt andet end handy at flytte rundt på i takt med solens bevægelser og når den endelig er kommet på plads, så står den alligevel ikke særlig stabilt, når vestenvinden gør sit indtog i haven. PLINTHIT parasolfoden er løsningen. Den er designet og produceret i (vindblæste) Danmark. Har et patenteret låsesystem og passer til flere forskellige modeller og størrelser af parasoller og så er den stabil som sjældent set.


PLINTHIT parasolfod:


- Passer til parasoller med stoktykkelser på mellem 28-58 mm
- Har et patenteret låsesystem
- Sandposerne fåes i to størrelser, således man kan vælge en samlet vægt på 30 eller 50 kg (alt efter parasollens diameter og særlige vindforhold)
- Støbt i en brudsikker blanding af glas og nylon. Dette gør den ekstremt slidstærk
- Poserne, der fyldes med sand, er produceret af polypropylene - et stof, der er særligt slidstærkt og modstandsdygtigt over for skimmel, alger, mug og også UV-stråler


Redesign og øget kommunikation:


At give produktet udtryk og stil samt øge kommunikationen om produktet på displays og roll ups til de forskellige forhandlere i Danmark og Tyskland samt lave redesign af eksisterende emballage og udvikle display, der er i stand til at løfte foden op fra gulvet i butikkerne.


Resultatet - fra pay-off til designløft af logo og helt ny visuel kommunikation:


PLINTHIT parasolfod har fået en ekstra dimension i sit udtryk. Et design, der underbygger flere af produktets egenskaber:

Pay-off: Fra "Stable and easy to move" til "Stable and easy to handle"


Da parasolfoden ikke bare er nem at flytte, men også nem at samle, skille ad, gemme væk etc. har vi ændret til ’handle’ i stedet for ’move’. Vi vil gerne fremhæve at den er nem at håndtere i flere sammenhænge.


Logoet - et lille designløft:
Vi har givet logoet liv og spændende anvendelsesmuligheder ved at indarbejde det i et tag. Det kan både anvendes som foto, men også broderes i stof og anvendes som et stof-tag i forskellige sammenhænge. Her er muligheden også for at vise stoffet fra sandsækkene frem da logoet kan broderes på det særlige stof. Det hæver ligeledes kvalitetsopfattelsen af brandet.


Budskabet om produktets stabilitet skal styrkes i kommunikationen:
Vi bygger en stærk identitet med rødder. Rødder kan drage flere forskellige paralleller, der er et godt match til lige præcis dette produkt:
Rødder på planter: Nedadvoksende og forgrenet del af planten, der fæster den i jorden (Kilde: www.ordnet.dk)
“Har rødder tilbage i/til...”: Oprindelse eller udgangspunkt i noget (Kilde: www.ordnet.dk)
“Tilbage til rødderne...”: Tilbage til en oprindelig tilstand eller situation. Det vil sige tilbage til de (gode og enkle) egenskaber som et produkt oprindeligt havde (Kilde: www.ordnet.dk)
“At slå rødder”: At etablere sig, trives og måske endda udvikle sig videre (Kilde: www.ordnet.dk)


Designed and produced in (windy) Denmark:
Stabilitet:
At kunne stå imod det danske klima er en høj kvalitet for en parasolfod. Parasolfoden er udviklet på det danske marked og opfylder de “danske behov”. Danmark er relativt blæsende pga vores mange kyststrækninger. At fremhæve dette er at understrege en af kvaliteterne/styrkerne ved produktet. Det øger troværdigheden, når vi slår på at denne parasolfod er særlig stabil.
Dansk design:
Dansk design er kendt og anerkendt i det meste af verden - dette skal fremhæves. Det nordiske udtryk er tydeligt - den rå betonvæg, simplicity i både regi, fontvalg og design af ikoner etc.


Hvem vil ikke gerne have et produkt, der har rødder til de danske designtraditioner og kvaliteter, en parasolfod der "slår rod" i jorden og dermed står solidt/fast og en parasolfod med fokus på de primære egenskaber stabilitet og flytbarhed?


Du kan købe og læse mere om parasolfoden her: www.plinthit.dk


PLINTHIT blev i maj 2017 tildelt Iværksætterprisen i Business Region Aarhus i kategorien 'The World is Yours'. Stort tillykke til PLINTHIT og tak fordi vi må være med på rejsen.


 

Efterlad en kommentar.